Zelfgemaakte eiwitshake

Zelfgemaakte eiwitshake

Drink jij na het sporten graag een eiwitshake, zodat jouw spieren optimaal kunnen herstellen van de training? Met behulp van dit recept maak jij snel en eenvoudig jouw eigen shake, die nog verdraaid lekker is ook!

Het bereiden van de shake kost slechts enkele minuten, het enige wat je nodig hebt zijn de ingrediënten en een blender!
Gemiddeld bestaat 1 shake uit de volgende voedingswaarden:

  • Kcal: 265
  • Kh: 33,0 g
  • Eiwit: 27,3 g
  • Vet: 0,5 g

Met eenvoudige ingrediënten kan de shake al gemaakt worden:

  • 250 ml verse sinaasappelsap;
  • 250 gram magere kwark (naturel).

Sinaasappelsap kun je zelf persen uit gewone sinaasappels, maar je kunt ook voor de gemakkelijkere variant gaan en het sap kant-en-klaar kopen in de supermarkt.
Ook de magere kwark is verkrijgbaar in de supermarkt (kies voor een kwark met een hoog gehalte aan eiwitten, zoals bijvoorbeeld de Milde Magere Kwark van Campina).

Zo maak je het:

  1. Pers 4 tot 5 sinaasappels totdat je een totale hoeveelheid van 250 ml aan sap hebt (of vul een maatbeker met 250 ml kant-en-klare sinaasappelsap) en doe dit in een blender;
  2. Voeg hier 250 gram magere kwark aan toe;
  3. Blend het geheel kort door elkaar en giet het in een glas;
  4. Genieten maar!

De eiwitten uit deze shake worden sneller door het lichaam opgenomen door de combinatie van eiwitten en koolhydraten. Door deze combinatie kan het lichaam sneller herstellen, waardoor je dus weer eerder en veel vaker kunt trainen!

About the Author

Leave a Reply